Sunne raske oppskrifter
/hamburger.jpg

Hamburger
Velger du karbonadeig eller kyllingkjøttdeig i stedet for kjøttdeig vil du spare mange kalorier, og få i deg mindre mettet fett. Se i butikken om du finner hamburgerbrød av grovere type så får du i deg litt fiber også.

/smoothie.jpg 

Smoothienytelse
Dette er en frisk og avkjølende lunsj som passer på varme dager, eller når du ikke har lyst å tygge den ”vanlige” brødskiven. Bær, særlig blåbær inneholder rikelig med antioksidanter og andre gode næringsstoffer. Denne lunsjen vil også dekke en stor andel av dagsbehovet ditt for kalsium.

/bruschetta.jpg Bruschetta
Denne retten har du kanskje spist på restaurant tidligere - den er enkel å lage og passer kjempefint som forett, eller som et måltid i seg selv. Kjør på med masse sunn tomat og nyt i vei.

 /gresskarsuppe.jpg

Zenzi Gresskarsuppe
Grønnsakssuppe metter godt og er supert å bruke som forett. Gresskar inneholder mye av den kraftige antioksidanten lykopen. Ved å koke gressakaret for å lage suppe blir lykopen ekstra tilgjengelig for kroppen.

 /smokedSalAvacd.jpg

Laksesmørbrød
Dette deilige laksesmørbrødet bidrar med sunne omegafettsyer og proteiner av høy kvalitet.

/tunfisk.jpg

Lun tunasandwich
Tunfisksandwich er crispy og godt, og passer perferkt som lørdagskos! Retten er rik på proteiner, og inneholder litt av det sunne fettet kroppen trenger hver dag.

 /kyllingpita.jpg

Juicy kyllingpita 
Kyllingkjøtt er magert og godt, denne saftige pitaretten lager du på 10 minutter. 

 /Lapskaus-176b.jpg

Suppelapskaus i en fei
Lapskaus er lunt,godt og er et ypperlig måltid på frosne vinterkvelder. Retten er proppfull av sunne grønnsaker.

/fiskebilde.jpg

Frekke fiskekaker
Denne retten passer perfet på travle dager - sunt, kjapt og godt!


/wokmat.jpg

Wok med farger
Wok er lett å lage, og smaker kjempegodt. I denne retten bruker vi magert kyllingkjøtt og masse grønnsaker - dette er rask mat å lage og sunt for kroppen.