/gronntea.jpg

Sunne dråper
Grønn te inneholder mye flavonoider(katekiner). Disse sunne stoffene i grønn te er stimulerende for immunforsvaret og kan blant annet hemme vekst av bakterier og virus.  

 

 /suppe.jpg

Sup(p) i vei
Ny studie viser at å spise grønnsakssuppe som forett gjør at du spiser 20 % mindre av hovedretten. Det hele er ganske logisk - grønnsaker kalorifattig, men rik på fiber som metter godt.

 

 /lunsjboks.jpg

Sunn livsstil må planlegges
La matpakken bli en fast følgesvenn,
lag den gjerne dagen i forveien slik at du ikke dropper den på trøtte morgener. 

 

 /sprek.jpg

Fysisk aktiv betyr mindre deprimert
Trening er vikitg for alle, ung såvel som gammel for å holde kroppen og psyken i form.En ny studie viste at eldre menn som ikke trente også var mer deprimerte.

/hamburger.jpg

Hamburger
Velger du karbonadeig eller kyllingkjøttdeig i stedet for kjøttdeig vil du spare mange kalorier, og få i deg mindre mettet fett. Se i butikken om du finner hamburgerbrød av grovere type så får du i deg litt fiber også.


/tunfisk.jpg

Lun tunasandwich
Tunfisksandwich er crispy og godt, og passer perferkt som lørdagskos! Retten er rik på proteiner, og inneholder litt av det sunne fettet kroppen trenger hver dag.


/fiskebilde.jpg

Frekke fiskekaker
Denne retten passer perfet på travle dager - sunt, kjapt og godt!



/wokmat.jpg

Wok med farger
Wok er lett å lage, og smaker kjempegodt. I denne retten bruker vi magert kyllingkjøtt og masse grønnsaker - dette er rask mat å lage og sunt for kroppen.